Islamic Widget

Followers

Follow by Email

Friday, May 6, 2011

Saya Mahu Memulakan Bisnes Borong demi Diri, Keluarga,Bangsa & Negara

Assalam semua!! semoga dalam rahmat Allah yang pemurah lagi maha menyayangi...
Untuk pengatahuan anda semua, ini adalah entri yang kedua dalam usaha memenagi hadiah dari Tim Great Minds.. 
Destinasi Borong Pilihan saya ialah semestinya bandar Guangzhou!! Mengapa Guangzhou, China?? Bukannya Vietnam, Thailand, Paris, Indonesia atau banyak lagi destinasi didunia ini?? Bagi menjawab pertayaan itu, saya berikan sepotong Hadis yang diriwayatkan dari jalan Abu ‘Atikah Al Bashri, dari Anas bin Malik iaitu “Uthlubul ‘ilma walaw bishshiin”, tuntutlah ilmu sampai ke negeri Cina.. Ha... jelas lagi bersuluh lah mengapa saya ingin ke China kan kan??


Selain itu, pepatah ada menyebut "jauh perjalanan luas pemandangan". Jadi sebagai bakal pemborong mahupun peniaga saya haruslah bersedia dengan apa sahaja cabaran yang sentiasa menunggu saya pada masa hadapan. Oleh itu, salah satu jalan untuk bersedia menghadapi cabaran2 itu, saya haruslah mempuyai pengalaman yang banyak dan luas. 


Last but not least, Thinking outside the box!!!! apa tu?? haha pikir diluar kotak pemikiran la..Saya ingat lagi pesan pengetua sekolah pada zaman pesekolahan dulu, "walaupun kita bukan insan terpilih, tapi bukan penghalang untuk kita jadi insan luar biasa". budak2 yang bergelar pelajar U macam saya ini harus ada sifat ini (thinking outside the box) untuk menjadi insan "LUARBIASA" kerana semua graduan hari ini mungkin ada 4 pointer tapi kemahiran komunikasi dan nilai tambah yang lain kurang. Lantaran itu, saya berusaha menjadikan diri saya punya kesemua ciri2 insan luar biasa itu!!


sampai disi sahaja entri kedua ini. dengan izin Allah yang maha pemurah, insyaallah rezki x kemana..


Entri saya layak untuk memenangi Trip Borong PERCUMA ke Chinadan Vietnam bersempena dengan BBC & BBV 1st GiveAway. Ketahui langkah-langkah Borong China dan Borong Vietnamdengan menyertai Kursus Usahawan Borong, Guangzhou 101 dan Saigon 101 oleh Tim Great Minds.


GiveAway ini juga bersiaran khas dari khairoolazhar.blogspot.com !!!!!!

No comments: