Islamic Widget

Followers

Follow by Email

Sunday, February 28, 2010

power root....


25/2/2010 hari sa'al... on the mornig ya.. i got the call from bak kata nya tek power root la kedirik... at first i gik on9 la... tiba2 phone katr sebelah berbunyi... ai!!! anonymous?? ku pikir kan afyza yg tipon.. sbb ari ya nya tipon ada juak perkataan ya kuar so angkat la tanpa berpikir panjang....
"assalamualikum... saya hj...(sumthing2) x igat DARI SYRIKAT POWERROOT igin memberi tahu yang syrikat kami ada membuat satu cabutan no sim dengan celcom.. jadi semalam degan betuah nya no sim anda yg bernombor 01384xxxx telah di cabut, jadi boleh saya bercakap dengan tuan punya no telfon ini??"
aku with nothing in my mind...
"a ha"
ny apikir la aku pah aowk kali... so nya teruskan berckp...
"jadi no anda telah memenagi wang sebanayk RM5k, jadi cara mendapat kan wang ini, wang ini hanya boleh dimasukkan dlm acc sahaja. jadi anda ada menggunakan acc bank??"
aku x tauk apa nak padah... sbb maseh terkedu awal2 pg dah ada org nak berik duit 5 ribu... n perasaan yg berbaur pelik n hairan n rasa macam org yg menipu pun ada juak...so ku saut la...
" x da"
ya pun pdah la..
"ada ke saudatamara yg terdekat atau kawan2 yg ada mempuyai acc?? "
jadi aku pun berpikir suruh nya putuskan panggilan n kaktok nya tipon gik... sbb nak nayak bpk,,, walau pun tauk yg bpk akan x suruh/...
"boleh tuan tipon sy kjp lagik dlam 5min sbb nak tya bapa..."
ny pun padah
"ok dlam 5min sy akan til awak lagi.."
letak la tipon...
terus crk bpk padah yg "powerroot" tipon na so on la... bpk madah x boh berik,, mun maok mintak no tel dak nya...
my be time ya nya kol lagik aku x anggat la malas jak rasa... penipu...
then mun bena la... mesti nya kol gik sampe dapat tol x???
tok x... lalu x da...
dah la seleng bukan malaysia standart... sleng indon pun ada...
then i find out la ... rupa2 nya bnyk lagik dpt pangggilan yg hamper sama... so compom la ya nang tipu... i baca la sidak indon pun ada lakukan bendan camtok...
so barang sesiapa yg dapat panggilan paloi lik i get... main kan dak nya... mun leh bergaut la degan dak tok.. sbb dka nya yg bayar call ya... sak dak nya abik kedit ka... bill byar mahal ka... what eva the ea la.... k lah malas nak citaq2 gik,...
as salam...

No comments: